وگال نیوز اتاق و کالای خواب, وگال نیوز علمی عمومی

تاثیر کالای خواب بر ایمنی در مقابل بیماری کرونا

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

رعایت بهداشت مناسب خواب برای سلامتی ما بسیار مهم است. کیفیت خواب تحت عوامل مختلفی مانند نوع و ویژگی‌های متفاوت کالای خواب تعیین می‌شود.ساختار داخلی تشک، بالش و لحاف می تواند منبع فراوانی از حشرات ، گرد و غبار به همراه عرق و رطوبت باشد. وجود چنین چیزهایی امکان بروز حساسیت و تشدید بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

انتخاب تشک و ملزومات مناسب و بهداشتی می‌تواند مانع از تجمع مواد آلرژی‌زا و رشد و تکثیر باکتری و قارچ‌ها در بستر خواب شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

اهمیت انتخاب تشک و بالش ضد باکتری

گرد و غبار به همراه کنه‌ها، موجودات میکروسکوپی هستند که بستر خواب شما را محل ایده‌آلی برای رشد نژاد خود قرار داده‌اند. از آنجایکه تشک و بالش شما رطوبت ناشی از تعریق بدن را به خود جذب میکنند ، فضایی مناسب برای رشد قارچ و باکتری فراهم می‌شود. علاوه بر این بدن انسان سالانه حدود نیم کیلوگرم پوست مرده میریزد که منبع مناسب برای تغذیه کنه‌های موجود در بستر خواب هستند.

براساس تحقیقات انجام شده حشرات موذی موجود در بستر خواب شما نوعی پروتئین از خود منتشر می‌کنند که تاثیر منفی بر بدن می‌گذارد و موجب بروز حساسیت‌های تنفسی و پوستی می‌شود. همچنین قارچ‌ها ، انواع میکروب و باکتری در تشک و یا بالش می‌توانند از عوامل موثر در تشدید آلرژی‌های شما باشند.

طبق مطالعات انجام شده خوابیدن روی این تشک و کالای خواب برای سلامتی افراد  به ویژه کودکان بسیار مضر بوده و ممکن است با خوابیدن بر روی آن‌ها دچار التهاب پوست، اگزما، آسم و حساسیت‌های دیگر شود.

یکی از علوم جدید که نقش موثری در زندگی بشر را بازی می‌کند فناوری نانو می‌باشد که استفاده از آن ، با در اختیار گرفتن تمامی تار و پود پارچه‌ تشک و یا بالش مانع از نفوذ گرد و غبار و نیز ورود کنه‌ها و حشرات موذی به داخل کالا شده و همچنین سطح پارچه را در مقابل رطوبت غیر قابل نفوذ کرده و از پرورش باکتری و قارچ جلوگیری می‌کند.

شرکت وگال یکی از بزرگترین تولید کنندگان کالای خواب کشور ، با کمک علوم نوین به همراه دستگاه‌های روز در کارخانجات مجتمع صنعتی وگال، اقدام به تولید محصولاتی با ویژگی‌هایی مانند آنتی باکتریال و آنتی مایت بودن پارچه‌‌ها، ضد حساسیت و عدم نگهداری رطوبت در منسوجات به کار گرفته شده در کالاهای تولیدی خود ، کرده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *